NUR SURESİ 54. AYET VE YAPTIĞIMIZ YANLIŞLAR. "ALLAHA VE RESULE İTAAT EDİN."
Günümüzde bazı ayetlerde geçen kelimeleri öne sürerek, Resule itaat edin ve O ne verdiyse alın sözlerinden, Allah ın elçisine de, Kur’an dışından hükümler koyma yetkisi vermiştir, anlamı çıkarılmaktadır. Bu sözler ile Allah elçisine, Dinde Hüküm koymak yalnız bana aittir, hükmüme hiç kimseyi ortak etmem dediği halde, böyle bir yetki vermiş olabilir mi? Allah elçisine itaat edilmesini ister ve edilmediğinde kendisine itaat etmemekle aynı tutar, peki nede? Bakın birkaç örnek.
Ali İmran 132: ALLAH’A VE RESULE İTAAT EDİN Kİ, merhamet görebilesiniz.
Enfal 20: Ey iman edenler! ALLAH'A VE RESULÜNE İTAAT EDİN. İşitip durduğunuz halde ondan yüzünüzü çevirmeyin.
Maide 92: ALLAH'A İTAAT EDİN, RESULE İTAAT EDİN, sakının. Eğer yüz çevirirseniz şunu bilin: Bizim resulümüze düşen sadece apaçık bir tebliğdir.
Haşr 7:…….. RESUL SİZE NE VERDİYSE ONU ALIN; SİZİ NEDEN YASAKLADIYSA ONA SON VERİN ve Allah'tan korkun. Hiç kuşkusuz, Allah'ın azabı çok şiddetlidir.
Bizler eğer Allah ın ayetlerinin, ne söylediğini gerçekten anlamaya çalışıyor da, birilerinin sözlerine delil arayışında değilsek, çok net anlarız Kur'an bütünlüğünde, Allah ın ne söylediğini. Peki, burada Allah Resulüme uyun, itaat edin ve O, ne verdiyse onu alın, neyi yasakladıysa ona son verin, ondan istemeyin derken, nelerden bahsediyor olabilir? Hemen aklıma Allah ın elçisine hitap eden, bazı ayetler geldi. Bakın burada elçisine neler söylüyordu?
Maide Suresi 67: Ey resul! RABBİNDEN SANA İNDİRİLENİ TEBLİĞ ET. Eğer bunu yapmazsan onun verdiği peygamberlik görevini yerine getirmemiş olursun……
Enam Suresi 50: Onlara şunu söyle: "Ben size Allah'ın hazineleri yanımdadır demiyorum. Gaybı da bilmem ben! Size ben bir meleğim de demiyorum. YALNIZ BANA VAH YEDİLENE UYARIM BEN!" Sor onlara: "Körle gören bir olur mu? Hâlâ düşünmüyor musunuz?"
Nisa Suresi 105: Kuşku yok ki, BİZ BU KİTAP'I SANA, İNSANLAR ARASINDA ALLAH'IN SANA GÖSTERDİĞİ İLE HÜKMEDESİN DİYE HAK OLARAK İNDİRDİK. Sakın hainlere yardakçı olma
Hakka Suresi 44; EĞER BAZI LAFLARI BİZİM SÖZLERİMİZ DİYE ORTAYA SÜRSEYDİ, 45-YEMİN OLSUN, ONDAN SAĞ ELİNİ KOPARIRDIK. 46- Sonra ondan can damarını mutlaka keserdik.
Yukarıdaki ayetleri okuyan ve iman eden bir Müslüman, Allah ın Resulünün bizlere Kur’an ı tebliğ etmek, İslam a davet etmek görevi olduğunu ve bizleri Kur’an ile uyarıp Kur’an ın hükümleri ile bizleri uyardığını çok net anlar. Buradan da anlaşılıyor ki Allah a ve elçisine uymak farklı değil, tam tersine Allah ın vahyine uyan hem Allah a hemde Resulüne uymuş demektir. Allah ın Resulü, Allah ın dinde ortağı değildi. Çünkü Yaradan ben kimseyi, hükmüme ortak etmem diyordu ayetinde. ALLAH BİZLERE, RESULÜME UYMAK BANA UYMAK GİBİDİR DEMESİNİN NEDENİ, RESULÜNE GÖREVİNDE YADIMCI OLMAK ADINADIR. YOKSA RESULÜ ALLAH IN, DİN ORTAĞI DEĞİLDİR. BUNU ALLAH IN RESULÜNE VERDİĞİ GÖREV VE YETKİSİNDEN ANLIYORUZ.
"RESULE DÜŞEN APAÇIK TEBLİĞDEN BAŞKA BİR ŞEY DEĞİLDİR." (Ankebut 18)
"BİZ RESULLERİ, SADECE MÜJDELEYİCİLER VE UYARICILAR OLARAK GÖNDERİRİZ." (Kehf 56)
"SENİN GÖREVİN SADECE TEBLİĞ ETMEKTİR." (Rad 40)
"BEN SADECE BANA VAHYEDİLENE UYARIM. BEN SADECE APAÇIK BİR UYARICIYIM." (Ahkaf 9 )
Kelimelere farklı anlamlar verip, sanki Allah a farklı, elçisine farklı hükümlerde uyma emrini veriyor Allah diye anlarsak, Kur’an ın yüzlerce ayetini anlamamış, iman etmemiş oluruz. Ne yazık ki hurafe inançlarımıza açıkça Kur’an dan delil bulamadığımız için, kelimelere farklı anlamlar yükleyerek, hem kendimizi hem de toplumu yanıltıyoruz. ÇOK DAHA KÖTÜSÜ FARKINDA OLMADAN KUR'AN DA, ELLERİMİZLE ÇELİŞKİ YARATIYORUZ.
Haşr suresi 7. ayette geçen, Resul size neyi verdiyse onu alın, neyi vermediyse uzak durun ayetinde Allah, bu sözleri ile ne anlatıyor biliyor musunuz? Aslında ayetlerin öncesine sonrasına baktığımızda anlıyoruz. Savaşta alınan ganimetler bölüşülürken, savaşa girmeyen bazı uyanıklarda, ganimetten hak, pay istemişler. Allah ın Êlçisi elbette bu ganimette hakkı olmadıklarını söylediğinde, itiraz edip karşı gelenlere indirilen ayette, RESULÜM SİZE NEYİ VERDİYSE ONU ALIN, VERMEDİĞİNİ ONDAN İSTEMEYİN, İTİRAZ ETMEYİN diyerek, itiraz eden uyanıklara karşı Allah ın indirdiği ayettir. Bu ayetle Allah Resulüne, görevinde yadımcı olmuştur. Bakın bizler bu sözleri nelerle bağlantı kurarak, toplumu yanıltıyoruz. Lütfen bahsettiğimiz ayetin, öncesi ve sonrasındaki ayetlerle birlikte okuyunuz, konuyu çok daha iyi anlayacaksınız. Sizlere bir ayet daha örnek vermek istiyorum. Allah ın Elçisine itaat etmekle, Allah ne anlatıyor, aşağıdaki ayet üzerinde düşünen anlayacaktır.
Nur 54: De ki: “ALLAH'A İTAAT EDİNİZ, RESULE İTAAT EDİNİZ! EĞER YÜZ ÇEVİRİRSENİZ BİLİNİZ Kİ, ONUN GÖREVİ TEBLİĞ VAZİFESİNİ YAPMAK, SİZİN VAZİFENİZ DE SORUMLULUKLARINIZI YAPMANIZDIR. Eğer ona itaat ederseniz, doğru yolu bulursunuz. RESULE DÜŞEN, SADECE APAÇIK BİLDİRİMDE BULUNMAKTIR.”
Ayette ne diyor? Resule itaat edin, çünkü ona düşen görev yani sorumluluk, kendisine yüklenen Kur’an ı tebliğdir diyor. Bizlerin sorumluluğu ise Kur’an ın yüklediği görevleri yerine getirmektir diye, çok açık belirtiyor. Ayetin sonundaki cümle aslında, birazcık düşünene her şeyi anlatıyor. RESULE DÜŞEN, AÇIK BİR TEBLİĞDEN BAŞKASI DEĞİLDİR. Bu sözler Allah ın sözleri lütfen iyi düşünelim, çünkü aklını kullanan anlayacaktır. BATIL İNANÇLARIMIZI AKLAYABİLMEK İÇİN, ALLAH IN AYETLERİNİN ANLAMLARI İLE OYNAYANLAR, ALLAH IN HUZURUNDA YÜZLERİ KAPKARA OLACAKTIR, LÜTFEN UNUTMAYALIM.
Son olarak bazı ayetleri daha, sizlere hatırlatmak istiyorum. Bizler şefaat konusunu o kadar yanlış yönlere çekmiş ve kendimizi aldatır olmuşuz ki, Kur’an ayetlerini bile görmezden geliyoruz. Bizler Allah ın, şefaat tümden bana aittir dediği ayeti görmezden gelip, diğer ayetler üzerinde, kelimelere yüklediğimiz bazı yanlış anlamlar çıkartarak, kendimizce farkında olmadan Kur'an da çelişki yaratıyoruz. Apaçık ayetlerin üstünü örterek, ne yazık ki şefaatçiler edinmekten de çekinmiyoruz. Allah bakın yalnız kimden yardım isteneceğini söylüyor?
Fatiha 5: YALNIZ SANA KULLUK EDERİZ VE YALNIZ SENDEN YARDIM DİLERİZ.
Allah Kur’an da bizleri nasıl uyarıyor ayetinde.
Nisa 31: Eğer YASAKLANDIĞINIZ GÜNAHLARIN BÜYÜKLERİNDEN UZAK KALIRSANIZ, DİĞER KÖTÜLÜKLERİNİZİ ÖRTERİZ ve sizi nimet ve bereket dolu bir varış yerine ulaştırırız.
Ayet çok açık, büyük günahlardan sakınanların, diğer günahlarını affederim diyor Rabbimiz. Peki, bizler bu apaçık ayetleri görmemize rağmen hala, içimize sokulan yanlış ve hurafe bilgileri, Resulün hadisleri olduğunu iddia ettikleri sözlerle anlatanlara, bakın nasıl kanıyor ve birde bunları savunuyoruz.
"PEYGAMBERİMİZ “BENİM ŞEFAATİM, ÜMMETİMDEN BÜYÜK GÜNAH İŞLEYENLEREDİR” BUYURMUŞLARDIR."
Değerli dostlar, sizce Allah ın Resulü böyle bir söz söylemiş olabilr mi? Kur'an ın tamamına, bilinçli olarak iman eden bir müslüman, bu söylenenlere asla inanmaz. Aslında bu düşünce ve inanç, içinde bulunduğumuz karmaşanın çok açık bir örneğidir. Allah bile büyük günahlardan sakının affetmem diyor, ama bizler bunun bir kolayını da bulup, büyük günahları da affettirmenin yolunu buluyoruz. Allah bizleri affetsin. Sanki haşa Allah ın Resulü, Allah dan daha şefkatli, bağışlayıcı gibi göstermek sapkınlığın, bağnazlığın en büyüğüdür.
Bizlere düşen, hiçbir etki altında kalmadan, Allah ın indirdiği kitabı çok iyi anlayarak ayetler üzerinde Kur'an bütünlüğünde düşünerek okumak, araştırmak iyice anlamaya çalışmak olmalıdır. Bu konuda Kur’an a uyan her bilgiden ve kaynaktan yararlanmalıyız, yeter ki bu bilgiler Rabbin kelamına, rehberine ters düşmesin, onun vermediği bir hükmü koymaya kalkmasın.
Allah a ve elçisine uymak isteyen, YALNIZ KUR’AN IN İPİNE SARILIR. Bu Kur’an ın emridir. Çünkü Allah sizleri Yalnız KUR’AN DAN HESABA ÇEKECEĞİM diyor.
Saygılarımla
Haluk GÜMÜŞTABAK