Başörtüsü konusu İslam toplumu içinde, öyle bir çözümsüz ve kangren haline gelmiştir ki, karşılıklı konuşmalar, tartışmalar hatta Kur’an'dan verilen örnek ayetler üzerinde, bir türlü uzlaşma sağlanamamıştır. Peki, bu anlaşmazlığın ana sebebi nedir, bunu hiç düşünüyor muyuz? MADEM ALLAH'IN AYETLERİ MUHKEM, YANİ ŞÜPHE DUYULMAYACAK KADAR AÇIK VE İZAH EDİLMİŞ, NEDEN BU KONU HAKKINDA HALA TARTIŞIYORUZ VE ANLAŞAMIYORUZ? Hatırlatırım Allah ayetlerini, asla dolaylı değil, muhkem yani herkesin anlayacağı şekilde apaçık gönderdim diyor. Allah Kur'an'da, KADINLAR SAÇINI MUTLAKA ÖRTMELİDİR, DİYE BİR HÜKÜM VARSA, BUNU TARTIŞMANIN HİÇ BİR ANLAMI YOK DEMEKTİR. Eğer böyle bir emir MUHKEM bir şekilde yoksa, bunu hala neden tartışıyoruz? Cahiliye devrinde, Ehli kitabın yaptığı çok büyük yanlışa örnek verirken Rabbimiz, bakın nasıl bir uyarı yapıyor bizlere. Bu ayette Allah'ın ne anlatmak istediğini doğru anlarsak, her konuda aynı mantığı yürüterek, daha dikkatli olarak, hakka batıl karıştırmadan, Allah'ın kitabından en doğru şekilde faydalanabiliriz.
Bakara 59: Fakat zalimler, KENDİLERİNE SÖYLENENLERİ BAŞKA SÖZLERLE DEĞİŞTİRDİLER. Bunun üzerine biz, yapmakta oldukları kötülükler sebebiyle, zalimlerin üzerine gökten acı bir azap indirdik (Diyanet vakfı meali)
Allah'ın gönderdiği kitaplara inandığını söyleyen bazı zalimler inkârcılar, batıl yolcuları bakın ne yapıyormuş. ALLAH'IN EMİRLERİNİ KENDİLERİNE SÖYLENENLERİ, BAŞKA SÖZLERLE DEĞİŞTİRDİLER DİYOR. Bizlerde eğer Allah'ın ayetleri üzerinde, anlatılan verilen hükmün dışında, değişiklikler yapmaya kalkarda, ALLAH'IN AÇIKÇA SÖYLEDİKLERİNİN ANLAMLARINI DEĞİŞTİRMEYE KALKAR, İLAVELER YAPARSAK, HATTA ASLINDA BUNU DA, ŞUNU DA ALLAH DOLAYLI EMREDİYOR DERSEK, ZALİMLERDEN VE KÂFİRLERDEN OLURUZ. Lütfen yazımızın konusu olan başörtüsü konusunu da, bu uyarı ayet doğrultusunda düşünelim.
Allah Hud suresi 1. ayetinde, BİZ AYETLERİ ÖNCE MUHKEM KILDIK, YANİ HERKESİN ANLAYACAĞI ŞEKİLDE TARTIŞMASIZ SİZLERE APAÇIK BİLDİRDİK, DAHA SONRADA ÇOK İLGİNÇTİR, AYRINTILI HALE GETİRDİK, YANİ BİRÇOK ÖRNEKLERLE AÇIKLADIK DİYOR. Hud suresi 2. ayetinde ise bunun nedenini açıklıyor ve diyor ki; BAŞKASINA DEĞİL, YALNIZ ALLAH'A KULLUK EDESİNİZ DİYE BÖYLE YAPTIK. Yani bir başkasına ve onların sözlerine muhtaç olmayasınız diye, sizlere Kur’an'ı apaçık anlattık diyor. Anlattık diyor ama, bizler bu uyarıları asla dikkate almıyoruz ve Kur’an'ı yeterli görmüyoruz. Kur'an özet bilgi verir, detaylı değildir Diyoruz. Buna inanınca , dine yapılan beşeri ilaveleride Kur'an'da var mı yok mu diye araştırma gereğide duymuyoruz. Neden derseniz, Kur'an'da atalarımızın ve mezheplerin inancını göremediğimizde, kendi inancımızı Kur'an'a ilave etmeye çalışıyoruz da ondan. Başın örtülmesi tüm toplumlarda geleneketir. Bu geleneği dinin emri gibi göstermek isteyenler, ne yazı ki Allah'ın ayetleri ile oynayarak, ona ilave etmeye çalışıyorlar, lütfen bu tuzağa düşmeyelim.
Başörtüsünün Allah emri olduğunu anlatanlar, Kur’an'da Nur suresi 31. ayet ve Ahzab suresi 59. ayeti örnek verirler. BU İKİ AYETTEN ÖYLE ANLAMLAR ÇIKARTIRLAR Kİ, ALLAH'IN AYETİNİ OKUDUĞUNUZDA ASLA BÖYLE BİR HÜKÜM, ANLAM ÇIKARTAMAZSINIZ. LÜTFEN SİZLER TARAFSIZ, DİKKATLE OKUYUN. Her iki ayette geçen HIMAR ve CİLBAP kelimesine YORUMLAR YAPIP öyle anlamlar veriyorlar ki, işte Allah bu kelimelerle kadın başını örtmelidir, hatta çarşaf giymelidir, peçe takmalıdır emrini verdiğini dahi söylemektedirler. Halbuki MUHKEM yani apaçık bir ayete asla yorum yaparak, aslında Allah şunuda dolaylı olarak emrediyor diyemeyiz. Hani Allah detaylı açıklamıştı ayetlerini. Hani ayetler muhkemdi, apaçık anlaşılıyordu. Yoksa aramızda HÂŞÂ, ayetlerde Allah'ın anlatamadığını, anlatmaya cesaret edenler mi var. Madem bu iki ayette, kadının başını örtme emrini Allah veriyor, bizler neden bu ayetleri okuduğumuzda, böyle bir hüküm anlayamıyoruz da, tartışıyoruz? HANİ ALLAH AYETLERİ ÖNCE MUHKEM KILMIŞTI, DAHA SONRA DETAYLI AÇIKLAMIŞTI, NE OLDU ALLAH'IN VERDİĞİ BİLGİ, AÇIKLAMA? Ayetlere iman etmiyor muyuz yoksa? Rivayetler daha mı ağır basıyor.
Ne yazık ki bizler, ayetleri kendi nefislerimiz doğrultusunda, inandığımız yanlış bilgiler ışığında anlamaya devam ettiğimiz sürece, ALLAH'IN NE DEDİĞİNİ DEĞİL, İNSANLARIN, ALİM VELİ DEDİĞİMİZ KİŞİLERİN VE MEZHEPLERİN NE SÖYLEDİKLERİNİ ANLAMAYA DEVAM EDERİZ. Buda bizleri, şeytanın ve şeytanlaşmış insanların kucağına doğru itmeye devam edecektir. Allah birçok ayetinde, şefaat tümden bana aittir, hiçbir şefaatin fayda etmediği o günden sakının diye uyardığı halde, bizler geleneklerin ve beşeri FIKIH inancının etkisiyle, Allah'ın tam tersi sözlerine inanmakta sakınca görmüyoruz ve şefaatçiler ediniyoruz. Yine Allah kadınların regli, ay hali konusunu anlatırken Kur'an'da, kadınlar bu haldeyken onlarla cinsel ilişkiye girmeyin, bu durum bittikten yani temizlendikten sonra cinsel ilişkiye girin emrini apaçık verir. Bizler ayetlerde geçen kelimelere, ayette olmayan öyle anlamlar verip, Allah'ın ayetlerinin anlamını öyle değiştiriyoruz ki, kadınlar bu haldeyken kirlidir, cünüp tur ne oruç tutabilir, nede namaz kılabilir, ibadet yapamaz diyebiliyoruz. Bu ayete hangi mantıkla bakıyorsak, ne yazık ki Kur’an'da başörtüsüne delil gösterdiğimiz ayetlere de, aynı yanlış mantıkla bakıyor ve ayeti anlamaya çalışıyoruz. Ne yazık ki bizler adeta Yahudileştirilmiş Müslümanlar olmuşuz, bunun farkında bile değiliz. Yahudilerin inancını araştırısanız, yaşadığımızı onca batılın, nereden geldiğini daha iyi anlayacakksınız. Allah ayetlerimi MUHKEM yani apaçık gönderdim diyorsa, bizler bu ayetlere asla yorumlar yapıpı, aslında bu ayette Allah, dolaylı olarak şunu yada bunuda emrediyor asla diyemeyiz. BU DÜŞÜNCE AYETİN MUHKEM OLMA ÖZELLİĞİNE TERS DÜŞER. Bu hatayı yaparsak, Allah'a iftira etmiş olduğumuz gibi, kendimizide kandırmış oluruz.
ALLAH KUR'AN'DA ASLA, MUHKEM BİR ŞEKİLDE, KADIN SAÇINI ÖRTMELİDİR, KADIN SAÇININ BİR TELİNİ BİLE GÖSTERMEMELİDİR, DİYE HÜKÜM VERMEDİĞİ HALDE, BİZLER ADETA ALLAH'A İNATLA, KADININ SAÇINI ÖRTMESİ, ALLAH EMRİDİR DİYEBİLİYORUZ. HİÇ BİRİMİZ, AÇIKÇA BU EMRİ BANA KUR’AN'DA GÖSTERİN, DEME CESARETİNİ GÖSTEREMİYOR. GELENEK VE BATIL BİZLERİ NE YAZIK Kİ ESİR ALMIŞ, AMA HABERİMİZ YOK. Çünkü her şeyin Kur’an'da, apaçık olmadığı öğretildi bizlere de ondan. Daha da ilginci, Arap kültürünü, din diye topluma anlattılar. Sakal bırakmanın sevap olduğuna inanan bir topluma, Arap kültüründe kadının saçlarının örtmesinin, çok önemli bir simge olduğunu, Allah'ın emri değil, bunun geleneklerinden ve ülkenin ikliminden kaynaklandığını anlatmak, neredeyse mümkün olmuyor.
Araplarda kadının saçının örtmesi, ÖZGÜR KADININ SİMGESİYDİ. ONUN İÇİN CARİYE KADINLAR, MÜSLÜMAN BİLE OLSALAR, ASLA BAŞLARINI ÖRTEMEZDİ. Dışarıda gezerken cariyemi, özgür kadınmı anlaşılsın diye. Hatta Allah'ın Resulünün zamanında NUR suresi 31. ayet ve Ahzap 59. ayet indirildikten sonrada bu gelenek devam etti ve Müslüman olan cariyeler başlarını örtemedi. DEMEK Kİ BU İKİ AYETTEN ALLAH'IN RESULÜ VE O GÜN MÜSLÜMAN OLANLAR, KADIN BAŞINI MUTLAKA ÖRTMELİDİR EMRİNİ ALMAMIŞLAR Kİ, MÜSLÜMAN CARİYELER SİZDE BAŞINI ÖRTÜN DEMEMİŞLER. Bizler geleneksel İslam'ın öyle etkisindeyiz ki, Allah'ın Kur’an'da böyle açık bir emrinin olması gerekmediğini, zaten Kur’an indirildiğinde, Arap kadınlarının başlarının kapalı olduğu söylenmektedir. Hatırlatmak isterim Kur’an yalnız Arap toplumuna değil, tüm toplumlara ve tüm zamana hitap edecek şekilde indirilmiştir. AYRICA BİZLER, KUR’AN'IN AÇIK HÜKÜMLERİNDEN SORUMLUYUZ, BAHSEDİLMEYEN, AÇIKLANMAYAN BİLGİLERDEN DEĞİL. Çok ilginç olanı ise, başörtüsünün Allah emri olduğunu savunanlar, Kur’an'dan açık bir delil gösteremedikleri için, Ehli kitabın ellerinde bulunan kitaplardan delil gösterebiliyorlar. Evet, bugün adına Tevrat dedikleri kitapta, kadınların çarşaf giydiği ve peçe taktıkları yazar. Benzeri bir başörtüsü de, Hıristiyanların ellerindeki İncil dedikleri kitaplarda yazar. SORMAK İSTERİM, BİZLER SORUMLU OLDUĞUMUZ KİTABI ŞAŞIRDIK MI YOKSA. Neden sormuyoruz, Ehli kitabın inandıkları kitaplarda yazanlar, neden Kur’an'da yazmıyor? Bu kadar basit bir soruyu, düşünmüyor değiliz elbette. DÜŞÜNÜYORUZ, AMA ŞEYTANLARIN TUTSAKLIĞINDA KALMIŞ NEFİSLERİMİZ, AKLIMIZI KULLANMAYA, GERÇEKLERİ ORTAYA ÇIKARMAYA YALNIZ KUR'AN'I İZLEMEMİZE İZİN VERMİYOR. HATIRLATIRIM ALLAH BİZLERİ, YALNIZ KUR'AN'DAN SORUMLU TUTACAĞINA AYETİNDE HÜKMETMİŞ VE BİZLERİN YALNIZ KUR'AN'IN İPİNE SARILMAMIZI EMRETMİŞTİR, GEÇMİŞTE İNDİRİLEN KİTAPLARA DEĞİL.
Lütfen Kur’an'ın şu gerçeğini, asla unutmayalım, unutursak aldatılanlardan oluruz. ALLAH HÜKÜMLERİMİ MUHKEM, AÇIK VE NİCE ÖRNEKLERLE VERDİK Kİ, BATILIN VE ALDATICILARIN ARDINA DÜŞMEYESİNİZ DİYORSA, ALLAH SÖZÜNDE DURANDIR. BUNU UNUTMAYALIM VE YALNIZ ALLAH'A GÜVENELİM, RİVAYETLERE DEĞİL. Başörtüsünün Allah emri olduğunu iddia edenler lütfen delilinizi, Allah'ın apaçık hükmünü gösteriniz. Allah'ın haram demediği bir şeye haram diyerek, günahların en büyüğünü işlemeyelim. Allah'ın uyarılarını hatırlayalım.
Nahl 116: Dillerinizin uydurduğu yalana dayanarak «BU HELÂLDİR, ŞU DA HARAMDIR» DEMEYİN, ÇÜNKÜ ALLAH'A KARŞI YALAN UYDURMUŞ OLUYORSUNUZ. Kuşkusuz Allah'a karşı yalan uyduranlar kurtuluşa eremezler. ( Diyanet vakfı meali)
Nahl 64: Sana kitabı, ANCAK AYRILIĞA DÜŞTÜKLERİ ŞEYLERİ ONLARA AÇIKLAMAN İÇİN ve iman eden bir topluma doğru yolu gösterici ve rahmet olarak indirdik. (Diyanet meali)
Ali İmran 105: KENDİLERİNE APAÇIK DELİLLER GELDİKTEN SONRA, parçalanıp ayrılığa düşenler gibi olmayın. İşte bunlar için büyük bir azap vardır. ( Elmalı meali)
Araf 174: Hakka dönsünler diye İŞTE ÂYETLERİ BÖYLECE AYRI AYRI AÇIKLIYORUZ. (Diyanet meali)
Allah'ın bu ayetlerini, uyarılarını tebliğ alıp, iman ettiğimizi söylüyorsak, Allah'ın açıkça haram demediği bir şeye asla haramdır, günahtır diyemeyiz. Nahl 64. ayette bakın ne diyor. Ayrılığa düşdüğünüz bir konuda, açıklanması için Kur’an detaylı indirilmiştir. ŞİMDİDE KONUMUZLA İLGİLİ DÜŞÜNELİM. NEREDE, HANGİ AYETTE ALLAH'IN BÖYLE BİR HÜKMÜ VAR. KADINLAR BAŞLARINI ÖRTMELİDİR DİYE, HANGİ AYETTE YAZIYOR? Allah apaçık delil getirdikten sonra, parçalanıp bölünmeyin diyor. Bölünenler için azap vereceği uyarısını yapıyor. HANİ NEREDE, APAÇIK BAŞÖRTÜSÜ DELİLİ KUR’AN'DA? Nur suresi 31. ayeti delil gösterenler, ayette aslında göğsün örtülmesi emrediliyor ama, DOLAYLI OLARAK DA BAŞIN ÖRTÜLME EMRİ VAR DİYEREK, AYETTE OLMAYAN BİR HÜKMÜ İLAVE EDENLERE SORMAK İSTERİM. MADEM BU AYETTE AÇIK DEĞİL, DOLAYLI BAŞÖRTÜSÜ EMRİ VAR, ALLAH NİCE ÖRNEKLERLE AÇIKLADIK DEDİĞİNE GÖRE, BAŞKA BİR AYETİNDE NEDEN DOLAYLI EMRİNİ, MUHKEM YANİ AÇIK HALDE BİZ KULLARINA BİLDİRİP, KADIN SAÇINI ÖRTMELİDİR DEMEMİŞ. Bu soruyu sorduğumuzda her nedense cevap veremiyorlar, çünkü amaçları gerçeklerle buluşmak değil, batıl inançlarını Kur'an'a ilave etmek.
Lütfen hesap günü pişman olmak istemiyorsak, inancımızı Kur’an ışığında yaşayalım. Ayetleri de rivayetler ışığında, kelimelere farklı anlamlar vererek değil, Allah'ın apaçık dediği, ayetlerinden istifade ederek anlayalım. Yoksa inanın mahşer günü çok üzülürüz. Bu konu hakkında kadınlarımızın, çok daha dikkatli araştırması, aktif olması gerekirken, ne yazık ki onlardan büyük bir çaba görememek beni üzüyor.
Saygılarımla
Haluk GÜMÜŞTABAK