Sizlere, başörtüsü konusundaki yazdığım yazıma cevap veren bir kardeşimizin, başörtüsüne Kur’an dan nasıl delil arama çabasında olduğunun, örneğini vermek istiyorum. Çünkü bu düşünce ne yazık ki başörtüsüne, Kur’an dan delil gösterilmekte. Nur suresi 31. ayet kast edilerek, şunlar söyleniyor.
"Ayet zaten hali hazırda kullanılmakta olan başörtüsünü tastik ediyor (kullanımını doğruluyor), kullanmaya devam edin diyor ve kullanım şekline açıklık getiriyor. Tıpkı namaz farz deyip, nasıl kılınacağını tarif etmesi gibi. Başka bir tabirle``örtüyle sadece başlarınızı örtmeyin, göğüs yırtmaçlarını da örtün`deniyor."
Bildiğiniz gibi konumuz, Nur suresi 31. ayet. Allah bu ayette HIMAR kelimesini kullanarak, göğüs açıklığınızı bununla örtün diyor. Yani ayette verilen hüküm yalnız göğsün örtülmesi emri. İşte anlaşmaya varılamayan konu, bu kelimeye verilen anlamında. Başörtüsüne delil bu ayeti gösterenler, bu kelimenin anlamı başörtüdür diyor, bir kısmı da yalnız örtü anlamında olduğunu söylüyorlar. Bizler hangi düşüncenin doğru olduğunu değil, ayetin ne anlattığını anlamaya çalışalım. Çünkü Allah ın ayette bizlere anlatmak istediğini, birileri kasıtlı değiştirmek istese dahi, Kur’an bütünlüğünde asla farklı bir anlam vermeyi başaramaz. Çünkü Kur’an kendisini anlatan, izah eden, açıklayan eşi benzeri olmayan bir nurdur, rehberdir.
Gelelim arkadaşımızın, yazıma verdiği cevaba. Arkadaşımızda ayetten, başın örtülme emrini zaten açıkça anlamamış. Ama arkadaşımız, Hımar kelimesine, başörtüsü anlamını verdiği için, başörtülerinizle göğüs açıklığınızı örtün sözünden, başında örtülmesini açıklanmamış örtülü/dolaylı bir anlamı olduğunu kabul etmiş. Hâlbuki ayetin açıkça verdiği tek bir hüküm var, oda göğüs açıklığının örtülmesi. ALLAH BAŞIN ÖRTÜLME EMRİNİ, DOLAYLI VERMİŞ OLABİLECEĞİ KABUL EDİLİYOR. HATIRLATMAK İSTERİM ALLAH, KUR AN DA HİÇ BİR ZAMAN DOLAYLI BİR EMİR VERMEDİĞİNİ, AYETLERİ MUHKEM YANİ APAÇIK BİLDİRDİĞİNİ SÖYLÜYOR.
İsterseniz şöyle düşünelim. SİZE EVİNİZDE YETİŞTİRMEK ÜZERE, BİR ÇİÇEK GETİRMİŞ OLSAM VE DESEM Kİ, BU ÇİÇEĞİ YAŞATMAK İSTİYORSANIZ, HER GÜN BİR BARDAK SU VERMELİSİNİZ. Siz bu sözümden, şunu anlar mısınız? Çiçeği sularken bardakla vermemiz gerekir, başka şeyle su verirsek çiçek ölür. Ne kadar mantıksız bir sonuç çıktı ortaya değil mi? Lütfen verdiğim örnekle, söylenenleri karşılaştırınız. Kur’an öğretisinde, dikkat etmemiz gereken en önemli şey HÜKÜMDÜR, YAPILMASI İSTENENDİR. Verilen hükmü yerine getirmek için, kullanacağımız ARAÇLAR zamana, mekâna, geleneğe, ortama göre değişir. Örneğin Allah Hacca giderken, yaya ya da deve sırtlarında Hacca gitsinler diyor. Şimdi hangimiz Hacca deveyle gidiyor.
Ayette açıkça emredilmemiş, ama dolaylı yolla başın da örtülmesini Allah, ima etmiş deniyor. Hemen bu konuda Kur’an dan yardım alalım. Allah ne diyordu verdiği hükümleri konusunda. Biz ayetlerimizi açık, seçik, anlaşılır indirdik. Yani Allah ben, herkesin farklı anlayacağı bir yöntemle ayetlerimi indirmem diyor. Zaten adı üstünde MUHKEM ayetler. Muhkem kelimesinin anlamı, şüphe duyulmayacak kadar anlaşılan anlamındadır. Öyle olunca da ayetten, dolaylı başın örtülme emrini almamız, asla kabul edilemez.
Çok daha ilginci, yine Allah birçok ayetinde bizleri uyarıp, BİZ HER ŞEYDEN NİCE ÖRNEKLERİ, DEĞİŞİK İFADELERLE VERDİK Kİ ANLAYASINIZ DİYORDU. Allah ın Kur’an da verdiği bu bilgiler ışığında, tekrar kendimize soralım. Allah Nur suresi 31. ayetinde kadının başının örtülmesini dolaylı söylediyse, acaba Kur’an ın bir başka ayetinde, kadın saçlarını örtmelidir diye tek bir ayet var mı? ASLA KADIN SAÇLARINI ÖRTSÜN DİYE, TEK BİR AYET BULAMASINIZ KUR’AN DA. Bu durumda arkadaşımızın ayet konusunda yürüttüğü mantık, doğru olamaz.
Cevabında verdiği örnekte, Allah namaz kılın diyor ve bu konuda açıklamalar yapılıyor Kur’an da diyor. Çok doğru, namaz kılın emrini veren Allah, bunun detaylarını da veriyor. Ama Allah asla, kadın saçını örtsün demiyor, hiçbir örnek de bu konuda vermiyor. Bu soruyu neden kendimize sormuyoruz? Çünkü gerçeklerden korkuyoruz, yüzleşmek istemiyoruz. Çok ilginçtir, yeri gelmişken delil gösterilen bir düşünceyi de söylemek isterim. Bazı kardeşlerimiz, Kur’an da kadının başının örtülmesinden bahsetmesine gerek yoktur, çünkü Arap toplumunda, kadının başı zaten örtülüydü deniyor. İran şeriat yönetimi, kadınlara zorla başlarının örtmeleri gerektiğini söylüyorlar ve itiraz edeni cezalandırıyorlar. İRAN KADINLARININ BİR ÇOĞU BAŞÖRTÜSÜ ÖRTMEK İSTEMİYORLAR. ÇÜNKÜ ONLARDA BİLİYOR Kİ, BAŞIN ÖRTÜLMESİ KUR'AN EMRİ DEĞİL, BEŞERİ MEZHEPLERİN KADINLARA YAPTIĞI BİR ZORLAMADIR, BASKIDIR. ALLAH IN ŞERİATINDA, HER KES KENDİ İNANCINDAN SORUMLUDUR VE DİNDE ZORLAMA YOKTUR. AMA BEŞERİN YARATTIĞI ŞERİATTA ZORLAMA VARDIR. SİZCE BİR KISIM KADINLAR İRANDA NEDEN BAŞLARNI ÖRTMEK İSTEMİYOR, YADA KENDİ İSTEDİKLERİ GİBİ ÖRTMEK İSTİYOR OLABİLİR? ONLAR MÜSLÜMAN DEĞİL Mİ? YORUMUNU SİZLERE BIRAKIYORUM. Bu konuda Kur’an dan bir ayet hatırlatmak istiyorum.
Hud 1: Elif, lâm, râ. Bu, hikmet sahibi ve her şeyden haberdar olan Allah tarafından âyetleri önce sağlam kılınmış, SONRA DA DETAYLANDIRILIP AÇIKLANMIŞ BİR KİTAPTIR.
Bakın Allah ne diyor? Ayetleri detaylandırıp, açıklanmış bir kitaptır. Ama bizler hala Kur’an da bir kez dahi, KADIN SAÇINI ÖRTMELİDİR HÜKMÜNÜ GÖREMEDİĞİMİZ HALDE, kelimeleri eğip bükerek kendimizi kandırmaya ve ille de başın örtülme emrini Kur’an a dayandırmaya çalışıyoruz. Gerçekleri, hesabın görüleceği o çetin gün, hep birlikte göreceğiz. Atı alan Üsküdar ı geçmiş, batıl ve hurafe HAKKIN YERİNİ ALMIŞ. Ne söylersen söyle dinleyen yok.
Saygılarımla
Haluk GÜMÜŞTABAK
https://kuranadavet1.wordpress.com/
https://twitter.com/KURANA_DAVET
http://www.hakyolkuran.com/
https://www.facebook.com/Kuranadavet1/
https://hakyolkuran1.blogspot.com/